Vitajte v eshope ironman4x4.sk

Obchodné podmienky

 

Všeobecné obchodné podmienky

 

I.

Základné ustanovenie

 

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú s účinnosťou od 01.07.2024 v súlade s ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z.  - nový zákon o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), ktorý nahrádza tieto zákony:
    č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení , zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady,
    č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov 

 

IRONMAN4x4 CEE, s.r.o.

IČ:                               35 780 606

DIČ/ IČ DPH:           2020222424/SK2020222424

so sídlom:                Vyšehradská 4, 851 06 Bratislava , zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro vložka č. 21003/B                                  

kontaktné údaje:

email:                         ironman4x4@ironman4x4.sk    

telefón:                      0910 124 459

www:                          ironman4x4.sk

(ďalej len „obchodník“)

 

  1. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi obchodníkom a fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len „kupujúci") prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej ironman4x4.sk (ďalej len „internetový obchod").
  2. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
  3. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

 

II.

Informácie o tovare a cenách

  1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivých tovaroch v katalógu internetového obchodu. Všetky naše ceny sú konečné, v eurách (Eur) a vrátane DPH. V cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a prípadnej dobierky, ktorá sa zobrazí až v poslednej fáze objednávky tzv. košíku podľa Vášho výberu. Výsledná cena objednávky v prípade platby v hotovosti je zaokrúhľovaná podľa platnej legislatívy.  Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
  2. Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
  3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípade, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky, ak nie je uvedené inak.
  4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne obchodník s kupujúcim inak.
  5. Obchodník ponúka v elektronickom obchode aktuálne ceny v EUR. Obchodník si vyhradzuje právo priebežnej aktualizácie cien platných pre internetový obchod. Ceny v objednávke odoslané kupujúcim sú záväzné a nemenné.
  6. Pôvodná cena (na webe typicky vyobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar/službu/licenciu IRONMAN4x4 CEE, s.r.o. ponúkala na svojom e-shope. Vo výpočte pôvodnej ceny sa nezohľadňujú individuálne cenové zvýhodnenia a cenové zvýhodnenia, ktoré nie sú zahrnuté priamo v aktuálnej predajnej cene daného tovaru (t. j. nie sú poskytované automaticky a plošne). Takto vypočítaná pôvodná cena zostáva v platnosti aj v prípade, kedy je tovar zľavnený postupne niekoľkokrát v kratšom časovom horizonte, maximálne však po dobu 90 dní.

 

III.

Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
  2. Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:
  • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode,
  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
  1. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
  2. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo .... Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
  3. Okamžite po obdržaní objednávky zašle obchodník kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky obchodníkom. Oznámenie o prijatí objednávky obdržíte na vami zvolenej e-mailovej adrese, preto vás žiadame o prekontrolovanie správnosti vami zadaných údajov.
  4. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená - potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky - predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
  5. Všetky objednávky prijaté obchodník sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky obchodníkom. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
  6. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.

 

IV.

Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
  2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.
  3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
  4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
  5. Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
  6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb.

 

V.

Platobné podmienky a dodanie tovaru

  1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:
    • bezhotovostne prevodom na bankové účty predávajúceho
    • IBAN: SK36 0900 0000 0051 1981 8435 vedený v SLSP
    • bezhotovostne platobnou kartou,
    • bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány GoPay, GlobalPayment
    • dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru,
    • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke,
    • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere výdajní zásielok Zásielkovňa/Packeta
  2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
  3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
  4. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
  5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
  6. Obchodník nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu, ak nie je dohodnuté inak, napr. prostredníctvom emailu, vzhľadom na špecifickosť objednávky. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.
  7. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť kupujúcemu účtenku - pri osobnom odbere a platbe pokladničným dokladom do učenej sumy. Inak je vystavená faktúra, ku každej objednávke. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín
  8. Tovar je kupujúcemu doručený:
  • na adresu určenú kupujúcim v objednávke
  • prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
  • osobným odberom v prevádzke predávajúceho
  1. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
  2. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky obchodníkom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
  3. Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
  5. Obchodník vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho. / Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.
  6. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnou skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
  7. Objednávky sa realizujú okamžite v prípade, že je tovar na sklade. V prípade, že sa tovar nedistribuoval z dôvodu nedostatku na sklade, distribuuje sa okamžite po jeho dodaní na sklad.
  8. Obchodník sa zaväzuje:
    • dodať kupujúcemu druh a množstvo objednaného tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky
    • dodať kupujúcemu tovar vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy
  9. Obchodník nezodpovedá za: 
    • oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou, resp. prepravnou spoločnosťou
    • oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa
    • za poškodenie zásielky zavinené poštou, resp. prepravnou spoločnosťou
    • prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu (dodávateľa) v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia prípadne zrušenia distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok
  10. Kupujúci sa zaväzuje:
    • objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov
    • zaplatiť za tovar cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky
  11. V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme (na základe objednávky), obchodník si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody. V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého ako aj opätovného doručenia tovaru. 

 

NEPREVZATIE ZÁSIELKY 

Každá potvrdená objednávka je zo strany zákazníka záväzná podľa týchto obchodných podmienok. Bezdôvodné a neopodstatnené neprebratie balíka zaslaného zákazníkovi na dobierku v danej úložnej lehote sa chápe ako hrubé porušenie obchodných podmienok, pretože zákazník je vždy informovaný elektronickou formou o vyexpedovaní balíka. V prípade neprebratia dobierkovej zásielky bez predošlého zrušenia objednávky si obchodník vyhradzuje právo požadovať od zákazníka zaplatenie zmluvnej pokuty až do výšky 20 €. V tejto sume sú zahrnuté náklady: poštovné na odoslanie tovaru kupujúcemu, poplatok za vrátenie balíka, obalový materiál, administratíva. Zákazníkovi bude odoslaná faktúra elektronickou formou a taktiež poštou (splatnosť 14 dní).

 

VI.

Odstúpenie od zmluvy

  1. Ako spotrebiteľ máte právo vrátiť tovar v lehote 14 dní, pokiaľ ste ho zakúpili dištančne, tzn. napríklad cez e-shop ironman4x4.sk. Tovar musíte v takomto prípade vrátiť nezničený, nepoškodený a bez známok používania. Tovar by ste si mali vyskúšať a prehliadnuť  rovnako, ako keby ste tak robili v bežnej kamennej predajni. Pokiaľ budú na tovare známky opotrebenia alebo iného užívania, môžeme vám ponížiť vrátenú kúpnu cenu o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania. 
  2. Odstúpiť od zmluvy nemôžete napr. pri  hygienickom tovare, ktorý vám bol dodaný v uzatvorenom ochrannom obale a Vy ste ho z takéhoto obalu vyňali, u novínperiodíkalebo časopisov a ďalej tiež pri tovare, ktorý bol zhotovený na základe Vašich požiadaviek. Ďalšie prípady, v ktorých nemožno odstúpiť od zmluvy, nájdete nižšie.
  3. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
  4. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak obchodník včas a riadne poskytol kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy (v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má kupujúci podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  5. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní
  • okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom kúpnej zmluvy objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene
  • okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
  • okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar, ktorý je dodávaný počas vymedzeného obdobia. 

    6.Kupujúci berie na vedomie, že nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na:
  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť,
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa obchodník zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.



    1. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci odoslať akékoľvek jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od kúpnej zmluvy a to v stanovenej lehote podľa ods. 1 článku VI týchto obchodných podmienok.

    2. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy poskytovaný obchodník. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Obchodník potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.

    3. Akonáhle odstúpite od zmluvy, musíte nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od samotného odstúpenia od zmluvy. Tovar vraciate na svoje náklady, ktoré vám nebudú preplatené. Tovar by mal byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré ste k nemu obdŕžali. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale.

    4. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu obchodník bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky, okrem nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Obchodník vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

    5. Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý obchodník ponúka, vráti obchodník kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

    6. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je obchodník povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

    7. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknuté na tovare je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

    8. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Obchodník bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvo emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.

    1. V prípade chybného nacenenia tovaru, má Ironman4x4 CEE, s.r.o. právo odstúpiť od zmluvy. V takomto prípade nastane zo strany Ironman4x4 CEE, s.r.o. stornovanie objednávky, poprípade iné vyrozumenie, z ktorého bude jasné, že Ironman4x4 CEE, s.r.o. od zmluvy odstupuje. Môžu nastať prípady, kedy dôjde k chybnému uvedeniu ceny tovaru. Takýmito prípadmi sú najmä, nie však výlučne:

    • cena tovaru je na prvý pohľad zjavne nesprávna (napr. sa výrazne odchyľuje od obvyklej ceny tovaru),

    • cena súvisiacich služieb ako doprava, poistenie predlženej záruky apod., je zjavne nesprávna,

    • v cene tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic, alebo

    • zľava na tovare presahuje 60 % bez toho, aby tovar bol súčasťou zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie

     

    1. Pokiaľ ste už zaplatili časť kúpnej ceny tovaru, bude vám táto čiastka vrátená späť rovnakým spôsobom najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po odstúpení od zmluvy Ironman4x4 CEE, s.r.o..

    2. Pri nákupe ako podnikateľ (teda na IČO) nemáte pri nákupe urobeného dištančne, na rozdiel od spotrebiteľa, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba spotrebiteľa.  Napriek tomu aj podnikateľom umožňujeme odstúpiť od zmluvy za rovnakých podmienok ako spotrebiteľom. Pokiaľ ste teda nakúpil ako podnikateľ, môžete od zmluvy odstúpiť do 14 dní podľa pravidiel uvedených vyššie.

     

     

 

VII.

Práva z vadného plnenia

  1. Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä obchodník zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
  • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, má také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
  • sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
  • tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
  1. Povinnosti z chybného plnenia má obchodník minimálne v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu. Kupujúci je inak oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
  2. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa obchodník zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú nemôže kupujúci chybný tovar užívať.
  3. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok sa neuplatnia pri tovare predávanom za nižšiu cenu - na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak vadu sám kupujúci spôsobil.
  4. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
    -výmenu za nový tovar,
    - opravu tovaru,
    - primeranú zľavu z kúpnej ceny,
    - odstúpiť od zmluvy.
  5. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy:

    - ak má tovar podstatnú vadu,
    - ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
    - pri väčšom počte chýb tovaru.
  6. Podstatné je také porušenie kúpnej zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.
  7. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
  8. Ak sa vyskytol prípad odstrániteľnej vady po oprave opakovane (zvyčajne tretia reklamácia pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet chýb (spravidla najmenej tri chyby súčasne), má kupujúci právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
  9. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu kupujúceho je možná len vtedy, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak si nezvolí kupujúci svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva rovnaké ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
  10. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
  11. Ak obchodník preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie je obchodník povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
  12. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
  13. Obchodník je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Obchodník je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
  14. Obchodník alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa obchodník s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutí tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.
  15. Obchodník písomne ​​informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
  16. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
  17. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, v opačnom prípade ho súd nemusí priznať.
  18. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci, AVŠAK vždy musí nejakým spôsobom kontaktovať obchodníka (a vedieť to doložiť, v prípade sporov), osobne, emailom, poštou a doložiť ČO reklamuje a prečo, a taktiež doručiť predmetný tovar obchodníkovi na posúdenie, resp posúdenie výrobcom. Virtuálne ani telepatické riešenie reklamácie nie je možné..

 

VIII.

Doručovanie

  1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
  2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Obchodník doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

 

IX.

Osobné údaje

  1. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia zo zmluvy používať, okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento účel uchovávané po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
  2. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov TU.

 

X.

Riešenie sťažností a sporov

  1. Záleží nám na tom, aby ste boli s internetovým obchodom ironman4x4.sk spokojný. A pokiaľ sa nám niečo nepodarí, tak sme pripravení situáciu riešiť. I keď je pre nás zákazník na prvom mieste, nemôžeme bohužiaľ ani pri najlepšom fungovaní vylúčiť, že dôjde k výnimočným pochybeniam nášho zamestnanca/ov. Pre najrýchlejšie vyriešenie Vašej sťažnosti nás čo najskôr kontaktujte, a my sa ju budeme snažiť čo najrýchlejšie vyriešiť.
  2. Pokiaľ sťažnosť nevyriešime k vašej spokojnosti, je možné tieto spory riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade môžete ako spotrebiteľ (nesmie ísť o „nákup na IČO“) kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia či spor riešiť on-line prostredníctvom k tomu určenej platformy
  3. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
  4. Obchodník je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku .

 

XI.

Záverečné ustanovenie

  1. Všetky dohody medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  2. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
  3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
  4. Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a využívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
  5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.
  6. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
  7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

 

 

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 1.7.2024

 

 

 

 

Príloha č. 1

 

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA - Príloha č 1 OP_Odstupenie od zmluvy

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

 

OBCHODNÍK:

 IRONMAN4x4 CEE, s.r.o.

IČ:                              35 780 606

DIČ:                          2020222424

so sídlom:          Vyšehradská 4, 851 06 Bratislava, zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro vložka č. 21003/B                        

kontaktné údaje:

email:                 ironman4x4@ironman4x4.sk    

telefón:             0910 124 459

www:                 ironman4x4.sk

(ďalej len „obchodník“)

 

KUPUJÚCI:

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa .................................................................................................

Adresa spotrebiteľa                                    .................................................................................................

emailová adresa spotrebiteľa     .................................................................................................

 

Týmto oznamujem, že odstupujem od kúpnej zmluvy, predmetom, ktorej bolo dodanie tovaru (Kupujúci upraví / doplní info o tovare) : .....................................................................

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Dátum objednania tovaru /číslo objednávky .............................................................................

 

Odstúpením od kúpnej zmluvy / zmluvy*  spotrebiteľ vracia predávajúcemu zakúpený tovar, pričom náklady spojené s vrátením tovaru znáša spotrebiteľ.

 

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov*  ..............

 

V..................... dňa ...................